27 lipca 2014

DIY: kartka z niczego

Kiedy nie miałam jeszcze tych wszystkich scrapowych przydasi, pięknych papierów i ozdobnych dziurkaczy, zachwycałam się ręcznie robionymi kartkami okolicznościowymi. Nie miałam pojęcia, czego mogłabym użyć, żeby samodzielnie stworzyć taką kartkę. Teraz już wiem: niepotrzebne są drogie materiały. W każdym domu są rzeczy, z których można stworzyć coś ładnego... dla kogoś wyjątkowego.

W tym poście pokażę Ci, jak szybko zrobić prostą kartkę w naturalnych kolorach, nie mając materiałów przeznaczonych do scrapowania i kartkowania.






Czego potrzebujesz?
  • BAZY: ja ułatwiłam sobie zadanie i użyłam gotowej bazy, ale wystarczy zgiąć na pół sztywny karton (przynajmniej taki z bloku technicznego). Baza może być prostokątna, kwadratowa, w jakimkolwiek kolorze. Ja najbardziej lubię jasne bazy: białe i kremowe.
  • KOLOROWYCH KARTEK: najlepiej z bloku technicznego lub grubszych - tak, by nie przebijał przez nie klej.
  • DODATKÓW: takich, które na pewno znajdziesz w swoim domu. Dodatkiem może być kawałek sznurka, stary guzik, koralik, element popsutego kolczyka. Ja ponadto wzięłam starą próbkę bronzera - przydać mogą się również cienie do powiek czy lakiery do paznokci.
  • PAPIEROWYCH RESZTEK i wszelkich małych elementów: zostało Ci trochę szarego papieru po ostatnio wysłanej paczce pocztowej? Użyj go. W szufladzie zawieruszyły się metki od ubrań? Wykorzystaj je!
  • WZORZYSTEGO PAPIERU, czyli w miarę sztywnego papieru z wzorem. Jak widzisz, ja wykorzystałam pudełko po chusteczkach higienicznych z Biedronki. Możesz użyć też resztek papieru ozdobnego do pakowania prezentów, zdjęcia/grafiki z czasopisma lub ulotki... czego tylko chcesz!
  • KLEJU I NOŻYCZEK, ewentualnie nożyka do papieru. Do tego przydadzą Ci się (ale nie są konieczne!): duża linijka, mata do cięcia (którą możesz zastąpić czystą deską do krojenia), zwykły dziurkacz. Jeśli chodzi o klej - proponuję Ci kupić słynny w scrapowej blogosferze klej Magic, który po wyschnięciu jest przezroczysty i dobrze przyklei do papieru nawet małe metalowe elementy biżuterii czy koraliki. Znajdziesz go w wielu sklepach papierniczych. Najlepszy będzie ten z precyzyjną końcówką, ale jeśli w Twoim sklepie dostaniesz tylko Magic bez takiej końcówki - nie martw się! Przebij membrankę cienką szpilką, wylej trochę kleju na przykład na papierową tackę i nakładaj go pędzelkiem.

Zaczynamy!


  • Z kolorowych kartek i papierowych resztek wybierz te, które kolorystycznie najbardziej pasują do Twojego wzorzystego papieru. Ja wybrałam te trzy kolory (co nie oznacza, że później wykorzystam je wszystkie):




  • Z jednej z kartek wytnij kawałek w kształcie Twojej bazy, ale trochę od niej mniejszy.
  • Z wzorzystego papieru wytnij najbardziej odpowiadający Tobie element. Ja wykorzystałam zaokrąglenie przy otworze na chusteczki i wycięłam pasek, skracając go trochę z każdej strony - tak, by pasował wielkością do bazy. Jak widzicie, moją scrapową linijką jest trójkąt nawigacyjny mojego narzeczonego ;-)




  • Cały czas komponuj swoją kartkę - jeszcze bez przyklejania. Przekładaj elementy, wymyślaj, twórz. Moja kartka na początku miała być zrobiona w poziomie, co później zmieniłam.




  • Przygotuj dodatki. Ja skleiłam ze sobą dwie metki, a ich brzegi zaznaczyłam bronzerem. Następnie metki połączyłam z guzikiem za pomocą sznurka.





  • Przyklej przygotowane elementy do bazy. Jeśli używasz kleju Magic, wystarczy, że nałożysz cienką jego warstwę jedynie na brzegi każdego papierowego elementu.
  • Spójrz na kartkę i zastanów się, czego jej jeszcze brakuje. Ja swoją "wzbogaciłam", przyklejając kółeczka wycięte najzwyklejszym dziurkaczem z jednej z kolorowych kartek wybranych na początku. Moja rada: nie przesadzaj! O wiele lepiej stworzyć coś w stylu clean&simple, niż przeładowanego dodatkami. Sztuką jest wiedzieć kiedy przestać :-)





Oczywiście brakuje jeszcze jakiegoś napisu (nie jest on zawsze konieczny, ale na mojej kartce metki są dobrym miejscem na napis). Tutaj trochę oszukałam :-) Nie mam ładnego charakteru pisma - im bardziej się staram, tym gorzej wychodzi. Dlatego użyłam stempla. I voila! Prosta kartka gotowa:






Chciałabym przeprosić za jakość zdjęć - zupełnie mi dzisiaj współpraca z aparatem nie wyszła, ręka mi się trzęsła a światło nie sprzyjało.


Zainspirowałam Cię? A może masz swój pomysł na prostą, szybką w wykonaniu kartkę? Daj znać w komentarzu!

2 komentarze:

  1. Też zawsze podziwiam kartki jak i inne prace scrapowe pełne przydasiowego przepychu! Twój tutorial naprawdę inspiruje!

    OdpowiedzUsuń

Nic nie motywuje i nie cieszy mnie tak, jak Twój komentarz <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...