16 stycznia 2015

Orzeszki w karmelu



Gotowana kukurydza, orzeszki w karmelu, pączki, ciepłe pączki, naleśniki i zimne, zimniutkie lody!

A teraz pstryk! I nie ma tego hałasu. Nie ma też zapachu gofrów i mleczka do opalania, nie ma smrodu rybki smażonej na wiecznym oleju, nie ma dźwięku gwizdka z wieżyczki dla ratowników. I tego gwaru dokoła, który odbiera się jako ciszę.


Jestem ja. Jem sałatkę na molo, niemal pustym molo. Mijam znudzone kelnerki palące leniwie papierosy przed pustymi restauracjami. Na plaży zbieram muszelki i kamienie - te cudowne, białe i czarne, niewiarygodnie gładkie kamienie. Myślę, że wiele z nich Amelia wrzuciłaby do kieszeni swetra. Ładuję baterie. Odpoczywam. Czuję słońce na twarzy, czuję też wiatr. Nieśmiało sprawdzam, jak zimna jest woda. Raz na jakiś czas mija mnie człowiek. Cieszę się niebieskim niebem, mówię pod nosem, jak szaleniec: jak tu pięknie, ale jest pięknie!, wbiegam w stado chodzących po plaży niemożliwie wielkich mew, by zobaczyć je wszystkie w locie. Ten mijający mnie raz na jakiś czas człowiek patrzy na mnie jak na wariatkę, kiedy ustawiam aparat na foliowej torebce wypełnionej kamieniami i biegnę, by zdążyć przed samowyzwalaczem. Uśmiecham się do niego.

Jestem cudownie zmęczona. Teraz sesja chyba może się zacząć...














6 komentarzy:

  1. Zawsze jak przechodzę przez most, wchodzę na molo, na balkon, gdziekolwiek, to kurczowo trzymam kieszenie, bo się boję że mi coś wypadnie i utonie/ się potłucze. A Ty aparat stawiasz na foliowej torebce na kamieniach na molo?! PRRRRRRR, SZALONA!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ten aparat na kamieniach to był na plaży! Na molo kładłam go na plecaku :]

      Usuń
  2. Pojechałabym nad morze i w ciszy po prostu siedziałabym na dupie i wsłuchiwała się w dźwięk fal. Odpoczęłabym :)
    i tak samo jak Ty robiłabym zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też uwielbiam Międzyzdroje po sezonie:). Latem, to czasem ciężko dojrzeć morze przez te tłumy;).

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak pięknie nad morzem o tej porze roku! Zazdroszczę :) Co nie zmienia faktu, że oddałabym wszystko za spędzenie teraz choć jednego dnia w górach... W zasadzie byle gdzie, tylko nie w Łodzi, nad książkami. I zamiast wkuwać na jutrzejsze kolokwium, siedzę tutaj i oglądam zdjęcia i czytam i rozmyślam. Aż mi się zatęskniło za prowadzeniem własnego bloga :D
    Ale dosyć nocnego smęcenia, dzięki za miłą - trochę dłuższą i nieplanowaną - przerwę od nauki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Góry i mnie się marzą, bo od paru lat jakoś nam nie po drodze...
      Mam nadzieję, że przez klejmotkowe zdjęcia nie zawalisz kolokwium! :D

      Usuń

Nic nie motywuje i nie cieszy mnie tak, jak Twój komentarz <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...